Öland

Öland
Solnedgång

söndag 20 augusti 2017

Åter till vardagen

Vaknade en hel timme före väckarklockan i morse. Dvs min väckarklocka. Maken hade satt sin en timma tidigare än min men jag var vaken hela 12 min tidigare. Brydde mig om att försöka somna om. Så till vårt besök klockan 10 hade jag hunnit vattna blommorna, packa ner det mesta i väskan samt klippt bort en hel del visset på mina fjärilsbuskar. Frukosten var avklarad och tvättmaskinen körde lite avancerad tvätt.


Besöket som blev kortare än jag trott men gick bra. Då vädret var bra passade jag på att byta om och klippa gräset på den stora ytan och baksidan. Fuskade lite vid sovrummet också. Men sen var jag både svett och trött. Tog mig en dusch och smet in till Borgholm. Maken passade på att flytta det som fanns kvar av vedhögen som skulle flyttas och fortsatte klippa gräset medan jag var borta. (Jag tog in tvätten som hade hunnit torka ute innan jag smet.)


Hade tänkt mig en timmes promenad. Men det blev lite pokemon också. Fick hjälp att fånga 3 lite knivigare saker. Och då gäller det att passa på. När jag kom hem var maken klar. Medan han duschade passade jag på att laga mat. Gick rätt bra tills jag nästan var klar. Då tappade jag sojan i golvet. Tur det var plastflaska men desto mer otur att jag hade öppnat flaskan. Det blev till att städa också innan vi kunde äta. Dock smakade det bra och det blev matlåda till maken. Hade stekt/wokat ihop kebabkött, grönsaker och konjaksnudlar. (Det var rejält gott och kommer troligen att göras fler gånger men jag måste erkänna att lite hungrig var jag igen för ett tag sedan. Dock inget som inte en riskaka kunde råda bot på.)


Packa ner det sista, vattna växterna på utsidan, hjälpa maken att lämna hans bil på verkstan för åtgärder, packa bilen och lite till. Sen kunde jag köra. Frågan är varför väntar man med så mycket till sista dagen? För jag har passat på att vika saker, sortera saker, slänga saker osv under dagen också. Och allt det har jag ju kunnat gjort vilken dag som helst innan eller? Nåja, nu är det gjort.


Gick bra att köra. Passade på att tanka på vägen, handla så det finns något att äta i morgon efter jobbet, burit upp all packning och packat upp. Dock är det någon som tycker det är ok att ta vår hyrda parkeringsplats. För den var upptagen väl framme. Kunde dock parkera precis utanför porten. Men efter 10 i morgon måste den flyttas varannan timme. Nåväl den får väl följa med till jobbet. Enda fördelen är att jag slipper bära väskan dit för det gör ju bilen. Nackdelen är att jag förlorar 8000-9000 steg..... Beroende på väg osv. Men det får lösa sig i morgon. Nu ska jag sova så jag kommer upp. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar