Öland

Öland
Solnedgång

fredag 11 augusti 2017

Halvdan dag

Vaknade mer vettigt idag. Dock inte alltför pigg. Bara att ställa sig i duschen. Behövde vara igång och jobba redan halv nio. Efter någon timmes strul så gav jag upp och mejlade chefen och bad honom mejla de filer jag behövde men inte kom åt. Sen gick det desto enklare. Ytterligare någon timme senare hade jag fixat rapporterna så långt det gick. Ytterligare några senare var mejlboxen upprensad också. Dvs så långt jag kunde utan att jobba för mycket.


Lagom till lunch var jag klar. Bara att äta frukost och sedan smita ner en timme till Borgholm. Gav hyfsad utdelning idag. Fick hyfsat med poäng och med tur så kommer jag upp till nästa nivå innan semestern är slut. Därefter åkte jag hem för att hjälpa maken. Trots att makens fortfarande gör ont fixar han inte längre att vara stilla. Gäller att hjälpa så pass att han inte förvärra skadan utan blir bra till semestern tar slut. (Skulle vi trots allt hinna göra garaget klart lär jag inte gråta iaf.)


Klockan 17 tyckte jag att det räckte och gick in. Lite mat och vila senare så blev det för min del en tur till Borgholm igen. Lyckades få ihop en hög med km och därmed steg. Helt underbart ute. Men man skulle inte gå där det var skuggigt för där hade myggen och kotten kalas. På en annan och jag var inte sugen på att vara middag till samtliga så ut i solen igen. En timme senare åkte jag hem igen. Passade dock på att handla mjölk, juice och lite vatten. Körde ju ändå förbi.


Väl hemma var det till att konstatera att jag nog fick hjälpa maken att plocka i ordning efter oss. Efter en vecka med sol har vi nu blivit lovat lite regn i natt. tror det var typ 3mm i fyra timmar. Så där så att gräsmattan och mina växter får en hum om vad regn är för något. Hoppas dock att det torkar upp fort och att solen sedan kommer fram. Har fortfarande en väldans massa att måla. Och har man smitit undan i 3veckor så börjar det nu bli hög tid att fixa till det. Skulle också behöva tvätta, diska, stryka, panta osv också. Fast det hoppas jag hinna göra under tiden det regnar.


Smiter hemskt gärna ner till Borgholm någon timme också. Fast då får det gärna vara fint igen. För det har varit så pass bra väder denna vecka om man bortser från att det har blåst lite till och ifrån att jag numera har ok med i ansiktet, på armarna, magen och ryggen. Benen är dock så de konkurrerar med vita lakan fortfarande. Och detta trots shorts mest hela tiden. Får bli lite brun utan sol tror jag bestämt. Men det tar vi nästa vecka. Nu ska jag försöka sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar