Öland

Öland
Solnedgång

lördag 19 augusti 2017

En förlorad lördag

Vaknade hyfsat tidigt. Steg upp och in i duschen nästan omgående. Därefter slängde jag in allt ljust i tvättmaskinen och tömde i stort hela tvättkorgen. Det som återstår är 30° fintvätt och det tar jag i morgon. Lär hinna både torka och strykas också. Under tiden rensade maken samtliga ventiler i huset samt dammsög. Bara för att släppa lös Robert efteråt att ta alla ev missar. Jag satte mig att ladda armbandet och läsa ut boken jag höll på med.


En tur till Borgholm och en ca 4 km promenad fick det bli därefter. Kom en rejäl skur men då befann jag mig nära tak så bara att vänta ut för att fortsätta i värmande solsken. Sen var det bara att åka hem och fixa mat samt äta den. Blev till att köra igång diskmaskinen därefter. Det fixade maken. För jag blev kallad till Borgholm och en pokemon raid som inte ville som jag.


Hem igen. I ren frustration klippte jag bort (tillsammans med maken) de allra flesta vissna blomklasarna på fjärilsbuskarna. Vi kollade även igenom garaget. Vi vet att vi (läs maken) har en del kvar. Lite smyg och och drev runt fönsterna. Sen lite färg på sina ställen. Hade inte varit dumt med lite filter och lock till ventilerna. Sen vet jag inte hur det ser ut med takfoten. Om vi måste ha ett stopp eller om det är bra om vi har. Men det vet i morgon efter mötet klockan 10.


Nu återstår att plocka lite härinne, borsta tänderna och sova. Fördelen med att vara uppe tidigt är att man gärna lägger sig tidigt. Kanske skulle börja med en ny bok? Eller kanske inte. Nåväl ska fylla vattenflaskan iaf. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar