Öland

Öland
Solnedgång

måndag 21 augusti 2017

Första dagen avklarad

Vaknade och tyckte nog att det kändes tidigt. Var lite väl tidigt såg jag när jag tittade på klockan. 02,11 behöver man inte stiga upp tack och lov. Bara att krypa ner och sova några timmar till. Var inte mycket piggare när jag sedan vaknade men det kunde inte hjälpas. Tiggde skjuts till jobbet och var en timme tidig. Tänkte det kunde vara bra för då kan man ju gå hem en timma tidigare. Eller en halvtimme senare som det blir när jag försökte.


Hann göra det mest akuta innan jag brukar vara på plats. Vilket visade sig vara bra för sen har det bara varit en massa mer eller mindre panik händelser. Har också fått tiden planerad fram till typ 44. Avslutade den planeringen med chefen med att säga att då vill jag ha en vecka semester till före jul. Skulle inte vara helt omöjligt men vi får väl se.Hyfsat varmt när jag gick hem så det blev till att bära koftan över armen. Då jag hade väska med mig gick jag nästan raka vägen hem.


Väl hemma landade jag i soffan en stund. Dock inte länge för jag var tvungen att gå och handla något att äta. Började med två frallor på bageriet. Efter att ha gått hem och ätit dem gick jag sedan till affären och handlade så jag ska slippa det i morgon. Å andra sidan blir det ev ett besök i Växjö i morgon. Men bäst att kolla väder osv först. Hade varit skönt med lite motion också. För det blev det ingen idag. Blev för lat.


Nu har jag förberett det jag kan inför morgondagen. Tänker smita upp tidigare för att hinna duscha och tvätta håret. Skulle jag göra det ikväll så lär det bli midnatt innan jag får sova. Och med tanke på att jag blir upplockad straxt före 05 på torsdag gäller det att inte få för mycket minus på sömnkontot innan dess. (Vi är inte hemma förrän efter 21 heller och det är en dag på fredag också.) God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar