Öland

Öland
Solnedgång

söndag 13 augusti 2017

Extremt lat dag

Smet upp tidigt och körde igång en maskin tvätt. Sedan satte jag mig i sängen och läste på nätet. Dock inte speciellt länge idag. Så klockan tio var frukost avklarad, tvätten fixad, bilen lastad med alla pantflaskor och hade hunnit med att läsa några sidor i boken. Straxt före elva hade jag packat väskan med lite småsaker till syskonbarnen och övertalat maken att vi skulle köra en aning tidigare.


Klockan 12 hade vi hunnit panta flaskorna, köpa vatten att ha i bilen, besöka 2butiker på Öland och handla i båda samt anlänt in till Kalmar. En mindre enklare lunch blev det där innan vi fortsatte till Nybro. Där blev 3 butiker besökta. I första köpte vi bollar så maken har några när Doris kommer och vill leka, i andra köpte vi en del som behövdes för att kunna hålla rent och i den sista handlade vi inte alls i. De hade inte det vi sökte. Dock hade nog butik ett och två på Öland haft det om jag hade tänkt på det då. Får nog ta en lov endera dag.


Sen var vi fortfarande tidiga men såg en loppisskylt och tänkte att den kan vi besöka. Hmm vi hittade massor med skyltar till den loppisen samt en parkeringsplats. Dock ingen loppis. Vi var en aning tidiga till bror min men inte sist att lämna. Han hade redan fått tröjan med en massa fiskar på. Vi hade dock hittat en ficklampa med både krok och magnet på som han fick idag, Sen fick Lina en mugg, Tore en chokladkaka, Emma en fjäril och Emil en plånbok i form av pokemonboll med en liten pikachu i. Bara för jag hade hittat det till dem.


Halv sex åkte vi hemåt. Blev dock ett stopp även då. Maken hittade något han ska fundera på. (Sen får vi hoppas att det finns kvar när han har tänkt klart.) Själv blev jag med en tröja. Hittade lite annat som jag funderade på men konstaterade att det skulle bara bli hyllvärmare och det behöver jag inga. Väl hemma var det till att tömma bilen, plocka upp och fördela det inköpta. Egentligen hade jag behövt gå en promenad men orkade inte.


Jag får vara lite effektivare i morgon. Skulle behöva bädda rent i sängen, tvätta, vattna blommorna, detta evinnerliga målandet (tror inte jag kan smita mer nu) och gå en rejäl runda. Skulle egentligen behöva några mil nu. Nåväl kryper jag till kojs nu så kanske jag kan hinna med det mesta i morgon? God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar