Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 9 augusti 2017

Mitt i veckan

Jag kom upp tidigt. Fast det berodde nog mest på ett rop om hjälp att ta ner en pokemon. Var dock bara nere i Köpingsvik så jag tog bilen. Tyckte det beslut var väldigt bra tills jag satte mig på cykeln. Attans så ont det gjorde. Men jag kom både ner och hem. Vi lyckades dock inte ta fågeln. Få hoppas på bättre tur en annan gång. När jag ändå var i Köpingsvik så passade jag på att handla så jag kunde äta frukost när jag kom tillbaka.


Satte mig ner för att läsa lite. Hade dock inte så mycket ro i kroppen. Var bara till att gå ut och hjälpa maken några timmar innan jag kunde skylla på maten och gå in igen. Blev kycklingklubbor med riktigt god sås. Skulle haft djungelkyckling men det visade sig vara kycklingklubbor och inte filéer. Nåja det var riktigt gott. I morgon får det bli hemgjorda hamburgare.


Efter maten smet jag ner till Borgholm och gick ett hyfsat varv samt hjälpte till att raida lite. Körde hem igen innan musiken på stortorget började. Dock ska jag nog ta med maken nästa onsdag. Det var en del aktiviteter nere vid hamnen som han kanske kan uppskatta. Han tycker inte pokemon är roligt nämligen. Förstår inte det. Idag frågade jag inte ens. Han klev snett med ena foten när han höll på och nu haltar han rejält. Påstår att det gör ont men sitta still klarar han inte av. (Stekplåt i huvudet?)


Nu ska vi se om jag kan sova. Vet inte hur länge jag kan smita undan målningen av hak panelen. Troligen inte många dagar om inte maken blir helt stilla i morgon. För då kan jag nog smita en dag till. Å andra sidan så ska det tydligen regna på lördag så det kanske hade varit bra om jag hade gjort det mesta då? Frågan är hur många brädor dryga 46kvm kan vara? Om de är knappt 5 m långa. Nåja får sova på den uträkningen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar