Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 30 augusti 2017

Aningens bättre.

 Vaknade i god tid och slöade sedan så jag blev aningen sen. Fast det tog jag igen på eftermiddagen genom att gå hem 6 min tidigare. Hann fixade det mest akuta som jag inte hann med igår. Planera in mer saker att fixa nästa vecka när jag besöker systerbolaget här i Sverige. Förberett för ett besök och fått besked att jag slipper resa vecka 38. Hade inte haft något emot att bli av med någon resa till. Men men.


När jag väl gick hem så blev jag aningens blöt. Det regnade rätt mycket. Regncapen jag hade höll mig endast fuktig på överdelen medan den lät allt vatten rinna ner och blöta ner byxorna totalt. De har inte ens torkat tills nu fast det är 4 timmar sedan drygt jag hängde dem på tork. Och skorna lär jag inte kunna ha mer denna veckan. För de var ännu blötare. Tur det fortfarande är hyfsat varmt så man kan ha turen att slippa bli förkyld.


Makens tåg var inställt och ersättningsbussarna väldans sena. Efter att ha fått på mig torra så tog jag bilen och hämtade honom. Blev en tur runt IKEA på vägen hem. En liten omväg som resulterade i mat där och en påse för en rätt rimlig peng. Iaf vid detta besök. Att jag ännu en gång har suttit i fåtöljen jag vill ha och hittat en färg som inte alls hade varit fel kan leda till en dyr utgift senare. Får se när vi har funderat en runda eller fler till.


Nu är vi hemma med rätt ok många steg idag. Fördelen med IKEA är att man kan gå hur länge som helst, få hur många steg som helst och ändå känns det som man inte har gått alls. Så jag har hunnit med en mindre tur efteråt. Har inte kollat totala antalet än idag men med tanke på regnet så är det bättre än förväntat oavsett. Nu ska jag plocka fram rena och torra kläder till jobbet i morgon. Hoppas på uppehåll när det är dags att gå i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar