Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 28 januari 2014

Lång dag

Jobbar man en knapp dag får man dagen efter jobba ikapp så mycket som det går. Var dock en aning trött i morse och tog lite sovmorgon. Å andra sidan stannade jag till 18 istället. Hade anmält mig till en föreläsning i Alvesta  en halvtimme senare.


Föreläsningen var lika bra som vädret var dåligt när jag skulle köra hem. En väg som i normala fall tar en knapp halvtimme tog idag en dryg timme. Bilen framför låg dessutom hela tiden i mitten oavsett om det var en eller två körbanor. Ingen chans att köra om med andra ord.


Var hemma straxt efter 21. Kommer inte göra ett dugg ikväll. Får väl förbereda inför morgondagen men ska jag orka upp i morgon är det lika bra att krypa i säng tidigt. Jag som hade hoppats på att vi skulle ha en chans att byta sovrum. Även om vi bara ska ha sänggavel och ben så tar det lite tid. Nåja kommer en morgondag också.


Nu i säng. Kan ju inte vara säker på hur vädret är i morgon. Har jag otur snöar det hela natten och inget plogat. Fast då kommer jag försent i morgon också. Förvisso är det roligt att jobba men inte till vilket pris som helst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar