Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 1 januari 2014

Årets första

Dag nr 1 i år är nu påbörjad. Började med att ändra tillbaka mallen och layouten här. Lite små ändringar blev det också när man ändå höll på. Allt för att ge året en skjuts i rätt riktning. Dvs till att bli bättre än förra året.


Maken fick upp lite tavlor igår men inte igång parabolen. Idag har vi dragit en sladd direkt från mottagaren till parabolen. Då hittade vi iaf både signalstyrka och kvalité. Han håller fortfarande på så vi får se om han lyckas helt.


Själv har jag tvättat och har numera sista maskinen i torktumlaren. Allt kommer inte att bli torrt, för jag vill inte tumla allt. Men det hinner torkar tills det ska användas iaf. Och det är huvudsaken.  Ska straxt fixa lite mat. Dvs taco's, vi har en massa grönsaker vi behöver äta upp. Det enda som saknas är skal men det klarar man sig utan. Så det blir väl egentligen bara en taco sallad. Lika gott ändå.


Det var hårt att komma upp så det ska bli intressant och se hur det går i morgon. Jag lär INTE börja tidigare iaf. Men hoppas hinna och orka med en normaldag. Har en del jag vet ska göras i morgon och som alltid lär det dyka upp en massa som man inte hade tänkt sig. Ligger iaf inte efter (vad jag vet om).


Nope, dags att göra lite nytta idag också.

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Så´n gullig katt du har på bilden. Längtar efter att kunna ha en katt, men livet är inte så just nu.

    SvaraRadera
  2. God fortsättning
    Härliga bilder du bjuder på

    Kraaaaam

    SvaraRadera