Öland

Öland
Solnedgång

måndag 20 januari 2014

En ny vecka påbörjad

Planen var att sluta före 17 idag. Hmmm tror jag har SJ's tider. Men jag var iaf ute vid bilen 17,05 och det var iaf nästa i tid. Väl hemma blev det inte mycket gjort. Mat i magen och en del planerande var och hur vi ska ha våra möbler. Men vi börjar närma oss en layout vi båda tycker är bra.

Har nu bara en påse med böcker kvar att packa upp. Men bokhyllan är inte på rätt plats än. Vi behöver dessutom tömma ytterligare två och flytta på dem. Med en anings ork och lust kanske vi kan flytta den endera kvällen. Fast då får jag inte sitta vid datorn så mycket. För lite annat behöver också flyttas först isf. Blir trött av att bara fundera på det. Men troligast så lär det mesta vara gjort innan söndag iaf. Behöver bara få maken att tycka det vore en bra idé att göra lite var kväll.


Kunde inte göra allt som var planerat i helgen. Vi ska plocka bort sängramen och istället sätta på ben och klammer som håller ihop madrasserna. Dock ligger detta i förrådet på Öland. Har ingen lust att köpa en omgång till när vi redan har. Med andra ord blev vi stående i väntan på ett besök på Öland. Då ska det dessutom helst vara snöfritt runt förrådet. Blir lite jobbigt annars för snöskyffeln ligger i förrådet.

Kunde dock tillaga en hög med mat så jag har matlåda i några dagar och maken lika så. I morgon behöver jag iaf bryna köttfärsen för det blev inte av idag och i morgon är sista bäst före.....Fast för att komma upp och få något gjort är det lika bra att jag går och lägger mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar