Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 17 februari 2016

Helt slut i rutan

Var på jobbet redan halv sju igår morse. Plockade upp kollegan exakt 7,00 och sedan körde jag. Var på plats med jobbskor på på klockslaget. Solen sken och fåglarna kvittrade mest hela dagen men varmt var det inte! Attans så kallt så fort man inte var i solen. Förvisso var man även utan jacka. Vi hann klart och dessutom sammanställa dagen preliminärt och presentera det.


Därefter var det till att köra kollegan till tågstationen. Tog inte den närmaste utan den som han skulle ha första bytet vid. Han fick en stund i solen innan tåget kom. Själv påbörjade min resa hem med ett stopp och lite vila. Var hemma och hade parkerat firmabilen samt lämnat nycklarna 19,21. Blev en rätt lång dag. Sen skulle jag ju dessutom gå hem till lägenheten. Var hemma straxt före  20,00 och det var inte mycket varmare då än det var på morgonen. Kändes det som dock sa termometern att det bara var -5° mot -14° på morgonen.


Väl hemma var det bara att ställa sig i duschen och tina. Äta lite och sedan krypa till sängs. 21,15 släckte jag lampan. Tog inte många minuter innan jag sov. Och inte var det enkelt att få upp de blå i morse. Hade lätt vänt mig om och sovit vidare motstod dock och var på jobbet när jag brukar. Hann med det jag hade planerat och lite till. Tog dock och flexade ut en timme tidigare.


Solen har varit på bra humör idag också. Dock inte speciellt varmt. Då jag behöver solljus fick promenaden hem idag ta lite längre tid. Dubblade tiden och njöt av ljuset. Väl hemma blev det till att plocka fram lite block och pennor. 1 bild har jag färglagt helt och håller på med nr två. Har fått plocka fram en golvlampa för att se och kunna måla så färgen hamnar där jag vill ha den.


Nu ska jag snart borsta tänderna och krypa till sängs igen. Fryser som en hund. Fast det brukar jag göra när jag är trött. Säger därmed god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar