Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 23 februari 2016

Då var man övergiven igen

Kom upp i tid och gick till jobbet i tid. Lite jobbigt är det när det börjar regna ganska bra när man är halvvägs. Blir ju liksom lika blöt oavsett om man går hem eller fortsätter till jobbet. Jackan hann iaf torka tills jag skulle gå hem. Då började det också att regna men det känns inte lika hårt. Ska ju ändå bara hem då.


Maken är åter på tjänsteresa så väl hemma från jobbet var det ingen idé att gå och möta honom. Då får jag gå till Amsterdam. Och även om jag skulle å ihop rätt många steg så är det till att överdriva väl bra. Istället rev jag ur sängarna och bokade tvättstugan. Nu är det renbäddat och samtlig handdukar i alla storlekar också tvättade. Dock brydde jag mig inte om att tvätta kläderna. Måste ändå tvätta fler till helgen. Och det blir aldrig en full maskin iaf.


Har dock varit ute och gått en runda efter att tvätten var klar. Behövde ägg, frukt och margarin. Kommer dock att behöva återvända till affären i morgon. Fast då är det bröd och vatten jag behöver. Köper mineralvatten som variation till kranvatten. Men då går jag nog runt affären på vägen hem från jobbet och spar lite tid. Tänkte gå till kompisarna i morgon och se om de är hemma. Ett par veckor sedan jag hälsade på Ebba. Hon blir så glad var gång man kommer.


Nope, dags att göra det sista för idag så jag kommer i säng också. Lite lättare att vakna och komma upp om man somnar i tid har jag upptäckt. Och hela jag har mindre ont om jag går till jobbet än om jag fuskar och kör. Hade det inte varit så halt hade man kunnat halvfuska och ta cykeln. Men gör jag det som det är nu lär jag ha cyklat omkull innan jag har kommit halvvägs. God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar