Öland

Öland
Solnedgång

fredag 5 februari 2016

Det gick ju

Har jobbat idag. Får ju skjuts till jobbet på fredagarna och blir hämtad. Började en halvtimme tidigare men kunde inte smita hem riktigt så tidigt som jag brukade. Hade möte till 15 som drog ut på tiden så klockan var närmare kvart i fyra när jag kunde smita iväg.  Nästa fredag får jag ingen skjuts och ska dessutom vänta in maken som kommer med tåget runt halv tio på kvällen så då lär jag sitta ännu längre. Och troligen inte börja så mycket tidigare utan gå till jobbet.


Har inte orkat att springa så fort på jobbet men hunnit med mycket ändå. Dvs allt som behövdes för att förbereda måndagen och tisdagen då jag inte ska vara på plats. Samt gjort det mest akuta. Har en ska kvar som jag tänker vidarebefordra på måndag och se om jag kan få det gjort tills jag är tillbaka på onsdag.


Lyckades hålla mig vaken nästan hela vägen till Nybro idag. För trots att jag kom iväg nästan en hel timma senare än jag brukade var det inte mörkt förrän då. Sen är det svårt att hålla ögonen öppna. Mörker plus bilåkning är detsamma som att sova för mig. Var dock inte ett dugg pigg när vi väl var hemma. Fast jag var vaken de sista km. Såg en väldans söt liten kaninpalt straxt innan vi gjorde sista svängen. Kan inte ha varit gammal.


Hunnit att packa upp, tvätta en maskin tvätt, tumla det som skulle, vikt och plockat undan det som är klart. Förberett nästa maskin för morgondagen. Har även hunnit med en promenad på 1,5 timmar. Låter långt och mycket men går man tillräckligt sakta kommer man inte långt men frisk luft får man.


Dags att sova. Ska försöka komma upp och vara klar redan vid 9 i morgonbitti. Vi tänkte fylla bilen med nermonterade möbler och ta till Kupan i Borgholm. Med lite tur hinner vi med 2 lass och blir av med mycket. Men vad vi vill är en sak och vad vi lyckas med är en annan. I morgon kväll lär jag kunna tala om om det gick som tänkt eller ej. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar