Öland

Öland
Solnedgång

söndag 6 april 2014

När maken har klurat ut det

Hade egentligen velat åka in till Borgholm denna lördagen också. Makens bil behövde dock nya bromsar. Men innan de kunde bytas var vi tvungna att elda vår stora rishög osv....






Kartonghögen skulle också eldas upp. Sällskap skulle han också ha. Det blåste en del så jag tänkte det var lika bra att räfsa ihop det mesta av löven och smågrenar som har trillat ner. Kan ju vara bra att blanda med nu när det var mer kartong än ris.





Innan maken tände elda var han och letade rätt på lite mer ris runt tomtgränsen. Så lite ris är kanske grannens men hon ska också elda en helg. Lär alltså inte ha så mycket emot att bli av med lite. Jag räfsade och maken eldade. (Dessutom tvättade jag under tiden. Hängde dock inte ut tvätten.)






Dock efter två timmar räfsar gav jag totalt upp och gick in. Tänkte först sätta mig en stund på ryggen. Valde att duscha först. Det är värst vad rök luktar illa i kläder. För att inte tala om håret. Maken fick vakta det sista själv. Han slet väldans hårt som Ni kan se på kortet nedan....


Behöver jag tala om att sista bilden togs klockan 14? Och att bromsarna fortfarande inte var bytta samt att affärerna i Borgholmstänger 14.00?? = Inget besök. Ok, både maken och plånboken var dock väldans tacksamma för det........ Fast jag hade inte tänkt att handla. Bara fika lite....

2 kommentarer:

  1. Fika är bra!! Och att titta i affärer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om inte annat så är det iaf mycket roligare än att räfsa och elda.....

      Radera