Öland

Öland
Solnedgång

söndag 20 april 2014

Det kommer mera

I fredags la min symaskin av. När 9 gardinlängder var nålade och klara för symaskinen. Att få två längder var ett behov då jag behövde gardiner på lördagen i gästrummet då jag skulle få nattgäst. Som tur var hade grannen en maskin som jag fick låna. Hann sy alla 9 samt hitta ytterligare 4 längder som jag nålade och hann sy innan jag lämnade igen symaskinen. Nu är veckbanden slut.


Grannen hade köpt sin på loppis så maken fick för sig att vi skulle åka runt och se om loppissäsongen ens hade börjat. Hittade 3 öppna men ingen av dem hade någon symaskin. Blev en tur i Borgholm. Nedrans vad folk där var. Varmt och skönt i solen men kallt i skuggan.


Hem och handlade det sista. Maken gick över till grannen och fikade (samma som lånade ut symaskinen). Själv förberedde jag middag och fixade lite annat här och var. klockan tre åkte jag tillbaka till Borgholm. Eller rättare sagt maken körde mig, dock släppte han bara av mig. Dels skulle det vara utlottning av en Renault Clio som jag hade tänkt mig att köra hem och dels skulle jag möta en fd chef där. Dock vann inte vi bilen.


Dock hade vi tur och det var inte så många före oss i glasskön. Vi skulle bara ha två kulor var men kunde inte bestämma oss för vilka smaker så det blev 4 smaker var. Med glass i handen gick vi småpratande ner till hamnen och därefter tillbaka till torget för att gå till bilen. De flesta hade då lämnat.


Väl tillbaka till huset blev det mat och paket utdelning. Det var länge sedan vi träffades så det hade både varit jul och hon hade fyllt år sedan sist. Själv fick jag armbandet på bilden. Det blev en lång kväll dividerande om både det ena och det andra i en salig blandning. Då konstaterade vi att det får inte lov att gå 8 månader tills nästa gång. Straxt efter frukost var hon tvungen att ge sig iväg. Nu hoppas vi på att det kanske kan bli en träff i juni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar