Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 22 april 2014

Gick bra

Hann med en hel del igår innan vi for från stugan (eller huset om Ni hellre vill det). Nu är det snyggt och rent när vi är där nästa gång. Har en hel del rester så mat behöver jag inte göra många gånger denna veckan. (Fast det blev visst en stek idag trots det. Behövde lite att komplettera potatisgratängen med.) Hann göra inköpslista och priolista för vad som ska göras inomhus nästa gång vi får tid över. Blev dyrt, väl dyrt. Får med andra ord ta lite i taget.


Vi for rätt sent på eftermiddagen så den värsta trafiken var redan borta. Min bil var redan på parkeringen utanför lägenheten. Mat hade vi med oss från stugan så vi var hemma redan efter dryga 2,5 timme. Gjorde inte ont alls. Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska följa med maken nästa gång eller om jag ska vara kvar i lägenheten och städa.


Väl hemma hann jag förbereda allt utom maten inför denna dag. I morse hade jag tänkt att sova till straxt efter 06. Onödigt tyckte kroppen så jag steg upp ca en kvart tidigare än jag brukar. Det var den sovmorgonen. Nåja det blir säkert bra. Fast det är nog första tisdagen på länge som jag inte behövde släpa mig upp. Fattar inte varför de ska vara värst.


Ganska ok väder idag som blev bättre ju senare det blev. Var och kollade på en lägenhet på vägen hem. Tog bilder med mobilen så maken kunde få se. Det tråkiga med denna lägenheten är väl att de troligen vill att vi ska ta den med en gång och det skulle innebära dubbla månadshyror i tre månader. Det är inte jag sugen på. Nåja det var maken som blev anvisad den så vi får se vad det slutar med. Fin var den annars och läget var toppen.


Detta gjorde att jag var hemma så jag hann ut en halvtimme innan jag behövde börja med maten. Nu återstår bara att vattna blommorna sen kan jag krypa till sängs. Kanske kan orka upp tidigt i morgon också?? För då är det ju onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar