Öland

Öland
Solnedgång

söndag 13 april 2014

Än längre dag.

Tänkte sova länge i morse men vaknade givetvis om möjligt ännu tidigare. Efter att ha legat och vänt på mig väldigt länge steg jag upp 3,26..... Det var först en 1,5 timme jag kände mig så pass trött att jag försökte mig på att sova en stund till. hade inte hur lång tid på mig som helst. Vi skulle åka till min yngsta bror senast 10.  Han fyller år i morgon men skulle firas idag då samtliga jobbar i morgon.





Han hade önskat sig balkonglåda. Dels hade han ingen (inte hans sambo heller) och dels behövde han den till tapetseringen. Vi köpte två i plast så kan hans sambo alltid få en att plantera i. Dock tyckte vi det var lite fattigt så de fick en kultivator med långt skaft och en raka. Passade bra upptäckte vi när vi väl var där. Han behöver rensa en backe från en massa björnbärsris.





Både Emma och Tore var där. Emma lekte med Emil. Tore vandrade mest omkring eller åt han. Dock tyckte han inte om hallon. Min brors sambo gav honom ett. Attans så lång tid det tog innan han förlät henne för det. Ska nog kolla om han inte tycker bättre om jordgubbar. De brukar vara sötare. Tror nog att jag provsmakar lite först. Annars får jag ha banan och glass hemma. Det tycker han om. Och sockerkaka. Men den ska ätas i smulstorlek.

Maken fick köra både dit och hem. Det tar dock lite drygt 2,5 timmar enkel resa att köra. Dvs 5 timmar försvann i bilen. Så väl hemma igen var hela dagen gången eller iaf nästan. Var bara till att fixa lite mat (fixade matlådan till i morgon samtidigt). Och så disken. Nu börja klockan rusa och jag ska upp tidigt. Måste hinna vattna mina blommor också. Stänger därmed ner datorn för ikväll.

2 kommentarer:

  1. Så dags bara måste man ju somna om?!? Det är ju mitt i natten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope men runt 05 kunde jag äntligen slumra lite. Repeterade idag igen men då fanns ingen tid att sova när jag kände att jag skulle kunna somna om :(

      Radera