Öland

Öland
Solnedgång

måndag 17 december 2018

Nedräkningen kan börja

Inte många dagar kvar att jobba i år nu. Så nu börjar vi nedräkningen. Tex inte en måndag kvar att jobba. Inte heller en tisdag. Känns riktigt bra och skönt. Kom upp tidigare idag än jag trodde var möjligt. Kom även iväg i ganska hyfsad tid och behövde inte ta kortaste vägen. Tog iofs inte den längsta heller. Kommit en aning mer snö i natt. Så nu var det nära att ta till bättre skor än gympadojjorna. Glömde dock fundera på bättre vantar.


Tog en stund att få upp allt som behövdes på jobbet och komma igång. Men har iaf hunnit med det mest akuta och lite till. Lär dock inte vara sysslolös i morgon heller. Packade dock ihop i vettig tid och tog en längre promenad hem med två stopp. Dels köpte jag pålägg tills i morgon och lite annat nödvändigt och så köpte jag julklapp till forna kollegan. Hoppas hon gillade det. För hon behöver öppna innan hon lägger sig i morgon.


Jag fick alltså besök av forna kollegan idag framåt kvällen. Ett kort besök med löfte om ett längre och då till huset när värmen börjar komma tillbaka. Ser jag fram emot. Har också hunnit packa upp det jag inte orkade igårkväll. Även fixa ett par paket osv. Varit smått effektiv utan att tänka på det. Men nu ska tänderna borstas och jag sova god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar