Öland

Öland
Solnedgång

lördag 8 december 2018

En kort helg

Igår var jag på jobbet ovanligt tidigt men efter att ha hjälpt till att bära ner det som skulle med hem kunde jag lika gärna göra mig klar och gå. Hade ju dessutom oväntat mycket tid så det blev en längre runda men inte den långa. Det var fuktigt i luften och mot slutet regnade det. Var inte sugen på att vara dyngsur hela dagen så när det började så ändrade jag kurs. Mössan var fortfarande blöt vid lunchen.


Hann och göra allt utom det som trillande in efter att jag hade gått. Så det får jag fixa i helgen. Lite bråttom uppgifter och då jag är hos leverantör hela nästa vecka vet jag inte hur snart jag hinner fixa det där. Gick dock till bussen så jag hann gå en aning till. Och givetvis ska det regna då med. Men hann in i bussen innan jag var för blöt. Blev raka spåret hem när väl jag hamnat i bilen.


Väl hemma kördes tvättmaskinen igång med första rundan. Som väntades ut tills den var klar. Med andra ord kunde jag smyga upp i morse och köra igång det sista som nu också är klart så när som lite vikning. Planerna för dagen är julpyntning. Har tjuvstartat lite. Kanske skulle ta tag i nästa låda? Måste hinna packa om väskan också för den behöver vara klar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar