Öland

Öland
Solnedgång

måndag 10 december 2018

Ett rätt tidigt inlägg.

Fick stiga upp en aning tidigare i morse. Sen hade jag dessutom vaknat typ en gång varannan timme så nu är man rätt mosig i huvudet. Så jag släcker straxt lampan och sover. Man jobbar lite andra tider härnere än hemma. Så jag blir upphämtad före frukost. Å andra sidan lämnas jag av på hotellet runt 16. Så slutar gör jag som hemma typ. Men först lite om denna dag.


Steg ju upp före tuppen och idag fungerade det bättre. Bilen som skulle hämta mig skickade ett mess om var jag hittade dem när jag väl var i land. Attans så enkelt att hitta rätt då. Att det sedan inte stod så många bilar där behöver man väl inte bry sig så hårt om eller? Och att det var den enda svarta?


Blev skjutsad direkt till fabriken. Tyckte det var onödigt att checka in bagaget först. Skulle bara förlora ytterligare en halvtimme. Gäller ju att ta tillvara på tiden så gott det går. Lite allmän info och genomgång för planen för idag. Sen var det till att sätta igång. Antagligen kommer jag på en massa frågor under morgondagen. Och då fyller jag på med dem. (Har även skrivit ner en del anteckningar för att kunna redovisa sen.) För att spara tid tog jag bara en halvtimmes lunch och så på det igen.


Har fått en genomgång hur deras system, uppföljning fungerar. Ett relativt nytt system som fortfarande förbättras allteftersom det poppar upp. Så när genomgången var klar fanns ytterligare lite förbättringar att göra. Jag bara undrade lite om hur de visste när de inte löpte hela linan ut..... Den där delen av mig som reviderar har svårt att inte ställa en del jobbiga frågor när jag inte förstår. Har dessutom hunnit med att städa av det viktigaste som dykt upp i mejlen.


Fick skjuts till hotellet. Har därmed plockat om lite i väskan, plockat fram kläder till i morgon, gjort en mycket kort promenad men lite är bättre än inget. Ätit lite grann och så jobbat lite till. Men jag vill ha så mycket jag kan av stökat tills jag kommer hem. En aning mindre att göra då. Sen hittade jag visst en julklapp till. Samt en födelsedagspresent till Lina som fyller inom en månad. Gick inte att motstå och hon kommer med all säkerhet att gilla det. Dock ingen väska denna gången. Och inget större än det fick plats i väskan. Som är en aning fullare än nödvändigt redan innan. Nope dags att fixa till det sista och sedan sova tror jag. Ska bara först som han sa. Den där Alfons Åberg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar