Öland

Öland
Solnedgång

fredag 14 december 2018

Äntligen hemma

Och för att vara jag så var jag hemma tidigt. Men det klart med tanke på att hytten skulle vara utrymde före 06 så var det kanske inte så lustigt. Missade dock första tåget och hade när jag väl var på stationen ca 45 min att fördriva. Fick bli ett besök på närmaste lilla butik för inköp av vatten och två frallor. Dessa åt jag när jag väl satt på andra tåget.


Om ner resan var fylld av oväntade inslag så var denna desto behagligare. Förutom då missen av det första tåget då. Detta gjorde att allt försköts en timme. Hann iaf få i mig en lättare lunch innan bussen gick. Därefter hade jag turen att få skjuts sista biten så jag slapp gå med väskorna. Väldigt trevligt och snällt. Tack än en gång. Hem slängde in väskorna och fixade det mest akuta sedan tog jag makens bil ner till Borgholm för en längre promenad med vederbörande.


Handlade det mest akuta på vägen hem och då hade maken hunnit hem. Han hade ju ingen anledning till att jobba över 3 timmar idag för att vänta in mig. Hunnit äta en macka, pyssla en del, tvätta en maskin tvätt som nu är torr, viken och lagd där den ska som ren. Nu återstår att borsta tänderna och krypa ner. För nu är kroppen så pass sliten att "bara" fått näsblod tre gånger av att göra ingenting. Så dags för det sista. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar