Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 4 december 2018

Kort dag

Ställt om väckarklockan så jag ska få en anings mer tid att gå på om morgnarna. Men vad hjälper det om jag hela tiden ska hitta en massa saker som "bara" ska göras först? Nåväl var på jobbet i tid och lyckades ta mig därifrån i tid. Allt med deadline idag var om inte klart iaf under kontroll. Lämnade dock med en begynnande huvudvärk. Så nästan raka spåret hem. Bara en liten omväg för en aning handlande. Tror jag har hittat årets julklapp. Tror jag.


Väl hemma var det till att packa upp det inköpta och sedan gå ut igen. Lite mer promenad behövdes. 7-8km vill jag få ihop om dagen iaf. Med lite tur kan det tom bli 9. Nu har jag inget armband utan endast mobilen och den springer jag inte med i näven hela dygnet. Maken har lovat ett nytt armband om jag bara talar om vilket jag vill ha. Kanske bäst att ta reda på vilket jag vill ha?


Blev en timmes promenad till. Fast då hade jag också passat på att köpa lite hushållspapper, rött band samt lite annat som kunde vara bra att ha. Väl hemma fick det bli en dusch innan jag tog något att äta. Passade på att fixa frukostmackan till i morgon. Även ställt in en matlåda till lunchen i morgon. Bara att packa ryggsäcken i morgon. Så då ska jag väl komma iväg i tid? Halsen har börjat att klia lite oroväckande. Dock föga förvånande då det florerar en del förkylningar på jobbet. Får bli ingefära te nu några dagar så det inte blir något av det. Nu skall dock tänderna borstas och jag sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar