Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 19 december 2018

Mitt i veckan

Och inget nytt under solen. I det stora hela iaf. Vaknade väl tidigt och somnade om. Kändes som en bra idé tills jag skulle stiga upp. Då kändes det inte lika bra. Men jag kom upp och fick iordning på allt och kom iväg. Vet inte riktigt vad denna dag tog vägen. Hade tänkt smita tidigt eller iaf tidigare. Men det har jag iofs tänkt hela veckan och än har jag inte lyckats. Inte kollegan på andra sidan korridoren heller. Även denne har försökt i tre dagar nu.


Fick bli en kortare väg både till jobbet och hem. Hade lovat maken att komma hyfsat tidigt. Vi har utforskat omgivningarna lite. Eller varit 4,2 km från lägenheten. Där finns två affärer. Den ena roligare än den andra. Lite beroende på vad man var ute efter. Hittade iaf en toaborste och en tomte. Och med det var jag nöjd. Sen blev det en annan hög med lite roliga prylar. Fast kanske inte det vi hade behövt köpa. Men vi kom iaf på vad som ska köpas.


Väl hemma var det till att fixa lite till magen. Plocka upp det som skulle vara kvar i lägenheten och sedan blev det en kort runda till. Skulle bara spela lite och handla lite nötter till maken. Kom hem med nötterna men det tog längre tid än tänkt. Har nu även duschat och fått håret tvättat. Dock inte förberett några kläder tills i morgon. Behöver med andra ord vara piggare i morgon. Men först borsta tänderna och sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar