Öland

Öland
Solnedgång

lördag 8 december 2018

Från effektiv till ingenting och tvärtom

Började dagen med att köra igång första maskinen tvätt redan 06,27. För att därefter gå tillbaka till sängen för att vila en stund. Vaknade av väckarklockan ett par timmar senare. Var tydligen trött. Kom upp iaf, småplockade medan jag gjorde mig iordning. Smet ner en tur till Borgholm skulle ha förnyat mitt lotto. Var julmarknad så det fick bli en promenad istället. Passade dock på att köpa lite huvudvärkstabletter och saffran på apoteket innan jag åkte hemåt igen.


Ett stopp i affären för lite mat och annat som kan vara bra att ha med sig i morgon när jag åker. Packade upp och vek ihop sista maskinen tvätt. Värmde rester till middagen, packade om väskan. Gjorde ett fynd i klädkammaren. Var sedan och hämtade några kartonger från vinden. Så pyntade upp totalt 4 lådor. Och behöver nu hämta ner de sista 4 för att kunna tömma även den 5-e. Får se om jag bryr mig om några landskap i år.


Hunnit mata fåglarna har jag också hunnit med. Såg att jag behöver köpa bl a nötter nästa helg. Eller får de mer frön och så får det bli nötter helgen efter men tror det är mindre folk nästa helg. Flyttat över bilder från telefonen till datorn men det tog sin lilla tid. Nya telefonen är inte samarbetsvillig med någon av våra pc eller laptops. Till slut blev jag grinig de lux och tog dem via molntjänst. Slösade nog 3 timmar på det eländet. Frågan är göra ingenting eller hämta mer pynt? Nja klockan är för mycket får bli att borsta tänderna i stället tror jag allt. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar