Öland

Öland
Solnedgång

lördag 10 oktober 2015

Jaha, och så va den borta

Denna dagen alltså. Vaknade tidigt men klev inte upp tidigt. Blev lite frukost och en tur till Kalmar. Min bil skulle lämnas och maken behövde isolering. Han tyckte det var för mycket folk här..... Jag behöver ju steg så jag lämnade bilen dit den skulle och gick till maken. Hittade honom dock inte så jag gick in i butiken och väntade. Man vet aldrig vad man kan hitta hos en bygghandel. Hittad bara en sak som var lite halv kul. Frågan är om Tore på 2,5 är för liten för en riktig såg?? Han ska ju få hammare och lite andra verktyg när jag tror han orkar hålla i hammaren själv....  Sen lär syrran behöva nya möbler....


Fick dock inte ihop så många steg och vill man vara duktig får man kämpa lite. Så maken släppte av mig i Borgholm. Jag gick ett varv och började sedan gå hemåt. Ska enligt eniro bara vara lite drygt 7km. Hittade gåväg längs vattnet till Blå rör sen fick jag gå upp och på en gåväg längs 136-an. Vid kyrkan kan man gå upp och sedan komma ut vid vägskälet till Lilla Solberga men jag kände mig lite törstig så jag tänkte mig en kopp te med något gott på konditoriet. Rätt mycket folk och inget som kändes lockande gott. Blev då smålänning och vände. Gick in till Ica och köpte en 0,5 l vatten och två äpplen.


Då tog orken slut men tyckte det var väl tidigt att ge upp. Gick en km till sen ringde jag maken och lät honom hämta mig. Kan helt villigt erkänna att väl hemma har jag sedan inte gjort många knop. Kokat mer rotmos för det går att frysa in. Blev 5 matlådor. Nu ska jag bara ha något till. Varit inne hos ena grannen och fikat men i övrigt inget alls. Har fått ihop alla steg jag behövde för denna dag och ligger så pass bra till att jag kommer att klara av dem jag behöver i morgon utan allt för mycket besvär. Men nu ska jag sova. Trött som attan blev jag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar