Öland

Öland
Solnedgång

lördag 3 oktober 2015

En vanlig lördag

Var trött igår när jag släckte lampan. Men jag visste inte att jag var SÅ trött. Vaknade till straxt efter 06 och talade om för maken att en stund till ville jag nog allt sova. La huvudet på kudden och sov vidare till runt 10,20 och fortfarande trött. Satte mig dock upp och tillbringade en timme med internet. Hade jag varit smart hade jag startat första maskinen tvätt redan efter 06. Nu hann jag inte få allt torrt ute av maskin nummer 2. Skuggigt och lä-at så kom solen inte åt efter 16 och blåsa torrt blir det ju sämre med om det är vindstilla.


Har egentligt inte gjort så mycket heller utan mest slöat hela dagen. Bara allt det där som behöver göras för att det inte ska gro igen för hårt. Bjöd granntösen på lite överbliven mat. Vi råkade äta en av hennes favoriträtter. Har förberett födelsedagspresenten som ska överlämnas i morgon till tösen som fyller år på måndag. Har för övrigt förberett den som ska överlämnas nästa söndag också. Slår dock inte in dem förrän i morgon.


Har druckit lite väl mycket apelsinjuice sista tiden. Attans vad det kliar på ryggen. Vill liksom inte sluta heller. Kan man få en ryggkliare i julklapp tro?? Inte ens att maken en river en stund hjälper utan det kliar lika mycket iaf. Får nog ta en liten paus ett tag i stället. Men det är så gott. Hoppas jag kan somna iaf. Tror jag ska lägga mig redan. Då kanske man kan komma upp före lunch i morgon. Hoppas kan man ju alltid hur det verkligen blir lär jag upptäcka i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar