Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 28 oktober 2015

Hemma igen

Kom hem på förmiddagen idag. en snabb runda hemma för att se till att jag fick med mig det jag behövde för att kunna jobba sen var det vidare till jobbet. Hade tänkt att smita hem redan 15 men klockan hann pila iväg till 16,30. Undrar när jag ska lära mig att gå hem som tänkt?


Väl hemma gick jag för att möta maken men tåget var försenat. (Min resa får Ni senare i veckan när jag har hunnit hämta bilderna som jag tog under min korta promenad i Frankrike.)  Hann runt en liten affär och handla till Emils födelsedag. Något han nästan har önskat sig. Jag tog det bara ett steg till. Dock hade jag ingen lust att bära just då och det var sista exet så jag betalade och hämtade det när maken väl behagade att dyka upp. Eller mer exakt när Krösatågen lät honom komma fram. Vi bar paketet halva vägen var.


Väl hemma och paketen inlämnat fick vi gå ut igen. Jag hade ju medvetet inget att äta. Tyckte det var bättre att få färsk mat än torr. Hade dock fått ihop dagens steg redan innan vi gick ut så vi tog närmaste affären. De steg som saknades tidigare i veckan är inhämtade med marginal. Vet dock att jag får två dagar utan steg denna vecka så det gäller att få ett överskott de övriga. Kommer att bli knappt men skam den som ger sig.


Hittade mig en liten cyklamen i en härlig mörkt vinröd nyans. Den fick lov att följa med och bor numera i köksfönstret. Nu ska vi se om hur länge den överlever. Den kommer nämligen att kräva att maken kommer ihåg att vattna den nästa vecka.


Nu är det åter dags att sova. Och tom mitt aktivitetsarmband tycker att jag ska sova mer och tom ger exakta klockslag när jag ska krypa ner. Kanske börja följa den? Ska iaf borsta tänderna så jag säger väl god natt nu så får vi se jag klara klockslaget.

2 kommentarer: