Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 29 oktober 2015

En dag kvar

Sen är det helg och vila som gäller. Funkar bra så länge jag är tyst men det funkar ju inte så länge åt gången. Inte på jobbet iaf. Fast idag fick jag skjuts dit av maken för han skulle köra till sitt jobb och därifrån direkt till huset. Detta gjorde att jag var där redan 6,45. Och brjar man tidigt får man gå hem tidigt, vilket var precis vad jag gjorde. Det var fint väder ute så det var riktigt skönt att gå.


Hemma slängde jag in väskan och fortsatte gå en liten stund till. Fick ihop nästan 2 timmar totalt. Avslutade med att handla lite på ICA. Dels passade jag på att köpa lite tomater till mackan, kolsyrat vatten samt lite dryck till söndag. Handlade lite åt maken med. Men då till nästa vecka fast det har jag inte tänkt att tala om. Det får han upptäcka när han kommer hit.


Plockade i ordning och sorterade upp köket. Fick riktigt mycket med utrymme. Bästa upptäckten är dock att blomman jag fick från en vän från förra bloggen äntligen tänker blomma. Dock lär det väl ske nästa vecka när jag inte är här alls. Ska fotografera i morgon i dagsljus och därefter visa Er. Vännen finns inte längre med oss och jag kommer nästa vecka att passera där hon bodde två gånger. Hade hon funnits kvar hade det troligen blivit en promenad med hennes hund Ricki och vi pratade om en fika på Sultans nästa gång vi skulle ses. Jag ser knoppen som en hälsning.


Jag lyckades inte lägga mig riktigt i tid igår så jag ska göra ett nytt försök idag. Har en kvart på mig. Avslutar därmed detta inlägg och önskar Er en god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar