Öland

Öland
Solnedgång

lördag 14 december 2013

Ska nog få till det i år också

Julpysslandet alltså. Det där med julkänslor har låtit vänta på sig i år. Igår fick jag nog och köpte en förpackning cd-skivor med jullåtar. Som nu har spelats avigt och rätt. Att jag sedan har lyckats att packa upp två trälådor och 1,5 flyttkartong med tomtar har inte gjort saken sämre.




Blir nog redo för jul i år också. För efter en dryg halvdag kom lusten att slå in julklappar. Har nu slagit in de till de minsta. Och så gubbens, fast han får bara en. Något han brukar vilja ha men inte betala för. Måste bli bra det.




Maken har fått upp hyllplanen i tvättstugan samt gardinstången i gästrummet. Så gardinerna jag köpte tidigt i våras är nu uppe. Han skulle ha satt upp den som ska vara i kontoret också men vi hade fått fel hållare med oss. Frågan är vad de rätta ligger men antagligen blir det betydligt bättre om jag smiter till Jysk och köper två nya. Eller vad det Hemköp? Hoppas det var Jysk för hemköp har flyttat.




Granen har också kommit upp. Måste bara köpa lite knappnålar så jag kan nåla upp lite kulor och glitter. Men det får bli till nästa helg. I morgon måste vi åka tidigt. Maken ska vara i Halmstad ett eller två. Så tidig avgång är det som gäller. Måste säga att helgerna känns korta när vi bara får 1,5 dag tillsammans.



Dags att plocka ihop det som ska med. För i morgon lär jag återigen vara trött och vilja sova till 8. Eller iaf inte stiga upp innan dess och då lär jag inte hinna packa mycket.

2 kommentarer:

  1. Men fy skäms! Inte tomtar redan!! Dagen innan julafton får de komma fram hos mig. Sedan brukar de få stå kvar tills mitten på mars i och för sig… haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag har bara 1,5 dag till på mig i huset och sedan är det julafton. Jobbar vanlig dag den 23-e. Har du öppet och är på plats?? Tänkte isf besöka dig och fylla på med lite julgodis........Fast jag ringer nog och beställer innan så jag slipper trängas.

      Radera