Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 26 december 2013

Då var det på plats

Igår var vi fullt upptagna med att göra en massa saker på att-göra-listan. Fast vi gjorde ännu mer som inte stod där också. I vilket fall som helst är nu hela tv-möbeln på plats. Ja eller allt som fanns hemma iaf. Vi ska ha fyra dörrar och tre fronter men det saknades en dörr och en front. Dock har Älmhult en vitrindörr och fronten. Antingen åker jag dit på måndag eller torsdag nästa vecka och håller tummarna att det finns kvar.


Det jag köpte är också monterat och på plats. Dvs 2 högskåp som numera står i sovrummet och innehåller kläder. Egentligen är de till för badrum men de passade alldeles ypperligt som mindre garderober också.


Mina föräldrar kom på besök och gav oss några timmars paus. Alltid välkommet. Senare på kvällen gjorde grannarna likaså. För visst är väl julen till för att träffa släkt och vänner? Och bara vara utan en massa måsten.


Idag pratar maken om att montera parabol. Själv hoppas jag på att få upp den andra gardinstången samt att maken sågar till ekhyllorna så jag kan slipa till dem och sedan olja in dem. De ska nämligen torka i 12 timmar efter första strykningen innan jag får olja in dem andra gången. Blir det gjort idag kan de monteras upp på lördag eller så. Därefter ska sovrummet vara klart. Tror jag eller inte riktigt lite lampor också men nästan.


Och ska det bli något gjort alls är det lika bra jag släcker ner datorn och sätter fart.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar