Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 24 december 2013

Så var denna dag snart gången

Inte många knop gjorda heller. Om man inte räknar med Underhållning av brorson, systerdotter och systerson då. Och alldeles för mycket mat. För att inte tala om godis.


I morse funderade vi på att sätta upp skåpdelarna till tv möbeln. Vilket inte gick igår då vi saknade tillräckligt långa skruvar. Vi hann inte runt förrådet för att kolla om vi hade där. Dock runt coop och köpte en sort som maken anser vara för klen. Då skulle vi kunna hänga upp dem nu när vi kom hem. Inte katten orkar vi det. Helt färdiga.


Julklappshögen var stor för de små. Tror det var några fyllda stora julklappssäckar och en blå stor ikea påse. Själv fick jag en pläd och 4 whisky provarglas av maken, en glaskanna av den som hade mig på sin lott samt en bild på Emma och Tore av Tore och Emma. Maken fick en Gantskjorta av mig, en mössa i samma märke av min dotter samt ljuslyktor i olika storlekar av den som hade honom på sin lott. En lagom tung säck att bära hem.


Emma fick något av oss som låter mycket med extra batterier. Syster min funderar redan på hur snart hon kan smuggla undan den. Så jag får åka dit på söndag så den fortfarande är framme. Ska se til att ha batterier med mig och en stjärnmejsel. Utifall att. Sen fick hon en hel hög med saker. Dock det mesta nyttigt. Emil fick mest bra saker och Tore likaså.


Funderar på att krypa till sängs. Får väl göra desto mer i morgon. Koka lite risgrynsgröt kanske? I dag var vi för mätta för det. Men i morgon är ju en ny dag så kanske det kan funka. Annars lär det bli taco's.För julmat mer än fem gånger på en månad är på tok för mycket. En gång är mer lagom,

1 kommentar: