Öland

Öland
Solnedgång

söndag 1 september 2013

Dagarna bara försvinner

Fort går det också. Vet inte riktigt vad jag gör men fort går det. Fast det klart jobbar man till fyra. halv fem om dagarna och har en halvtimme att köra hem så är det inte mycket tid kvar. Sedan hjälper det inte att det blir mörkt tidigare och tidigare.


Åkte iaf till Öland i fredags. Direkt efter jobbet. Skulle besöka en affär i Kalmar som enligt annonser och skylt på dörren skulle ha öppet till klockan 18. Var där en dryg halvtimme innan men inte var det öppet. Ok fanns en handskriven lapp med mobilnummer på. Men det hela gav inget bra intryck. Vi hoppar den affären.


Fick bli nödmat i Borgholm. Men vi var tvungna att få lite i oss. därefter direkt till Husvagnen. Maken försvann in en runda till grannarna. Själv var jag för trött. Frågan är om jag inte sovföre tio. Hur trött som helst. Ska försöka komma i säng tidigare i veckan som kommer. Men några större förhoppningar jag tyvärr inte.....


Steg upp hyfsat tidigt i går för att åka Borgholm och gå på loppisen som pågick. Skulle ha med grannarna. Blev en dryg timme senare än planerat. Hade tagit ut pengar så jag skulle kunna handla.  Blev dock inte så. Hittade några presenter. Dvs nya saker som inte var med på loppisen. Tror det blev två loppis saker. En väska för Tore att ha till dagis när det är dags nästa år. Emma fick en ny mössa. Så en stickad tröja som min brors sambo fick. Det dyraste jag köpte var en bägare med glass.....


Tillbaka till husvagnen och huset. Efter vad jag kunde se hade det inte hänt så mycket denna veckan. Men allt underarbete syns ju inte. Dock syns det väldigt väl om det inte blev gjort när det är klart. I veckorna som kommer ska det fixas ytskikt. Dvs golv, tapeter, lister och dörrar. Dock ska jag inte dit på några veckor. Vad jag vet just nu. Får hoppas att maken kan ta några bilder.


Åkte tillbaka till lägenheten redan igår kväll.Tog dock en omväg runt Emma och Tore. Det var därför jag kunde skriva vad de fick. Mössan passade Emma även när ho hade två tofsar i håret. Då mössan var blå fick den även godkänt för färgen. Tore gillade iaf att gosa med sin väska som var i form av en nalle ryggsäck. Emma var lite sugen på väskan. Men hon fick en liknande fast i formen som hund för något år sedan.


Var hemma straxt före halv tio. Lite väl sent kanske. Kom dock rätt fort i säng. Vaknade hyfsat i morse men kom inte igång ordentligt förrän ett par timmar senare. Har väl inte gjort något vettigt alls idag. Plockat undan en massa, pantat petflaskor, besökt återvinningen osv. Dock hann jag inte iväg och kolla åt min man då regnet började vräka ner just då. Fick vända innan jag kom halvvägs.


Sedan blev det inte mycket vettigt gjort. Väntar på att maken ska komma hem. Han har spikat mest hela helgen. Det var dock något jippo på Öland idag så han skulle ge sig av sent. Skulle även ha släpet med sig hem. Då han ska hämta fönster i veckan innan han återvänder till sitt bygge. Nu tror jag att jag ska förbereda morgondagen och sedan krypa till kojs.

3 kommentarer: