Öland

Öland
Solnedgång

söndag 15 september 2013

Visst blev det mer gjort

Igår alltså. Troligen idag också. Men jag måste snart rusa om jag ska hinna med bussen. Och jag vet inte om jag kommer åt korten med jobbets dator ikväll. Men så här långt hade snickaren hunnit när maken tog korten.

Fanns visst fler skåp som skulle upp på stora toaletten.

Hmmm fönsterna behöver putsas. Tror Ni de är nyputsade när vi får huset eller ska man börja med att putsa fönster?

Så här ser det förresten ut från andra hållet på toaletten.

Och lilla toa ser också hyfsat klar ut. Bara lite el kvar.

Maken har också fått en del gjort igår. Vet inte riktigt hur långt han har tänkt sig att komma men han spikar med fel spik. Tror den han har nu är lite för lång. Skulle köpa mer i veckan av rätt sort till nästa helg. Men så här långt hann han igår:

Så här ser det ut från insidan av det som ska bli garage.

Det var denna sidan han tog efter att ha tagit kort åt mig för gårdagens inlägg.

Ett par bräder uppe,

Vädret var som Ni ser helt ok att vara ute i. Frågan är om det var behagligt att bygga i. Det blir lätt väldigt varmt där garaget ligger.

Ett antal bräder senare.

Snickaren har också hunnit att städa upp värsta bråten på utsidan. Nu är det bara sånt som ska användas som ved kvar och det tar grannen. 5 veckor kvar om allt är gjort som det ska. Undrar vad som blir gjort i veckan som kommer men det lär jag inte få veta förrän nästa helg.

1 kommentar:

  1. Vad fint det blir! Är det tänkt att ni ska bo permanent där när det är klart?

    SvaraRadera