Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 25 september 2013

Misslyckad jakt

Kallt i morse upptäckte jag. Fick tom skrapa rutorna. Tack och lov hade jag iaf tagit min cape så frysa behövde jag inte göra. Fick dock springa in och hämta vantar så jag klarade av att skrapa med fingrarna i behåll. Det värsta är att  september är inte ens slut. Det var kallt länge i våras och så är det redan kallt! Ska det kallas rättvist? Med så kall vår borde vi väl få en lång varm höst iaf?


Bortsett från en lång dag även idag så hann jag på hemvägen runt lite affärer för att söka ett blått nattlinne till Emma. En sak är säker,  av oss får hon inget blått nattlinne. Dock ska hon få blå paket för blått presentpapper har jag iaf hittat.


Fixat matlåda till jobbet. Samt kvällsmat till maken i morgonkväll. Han har fastedag i morgon. Så kvällsmaten består av knappa 70kcal. Vilket innebär att det gör min lunch också. Fast jag ska ha macka till också. Blir iaf nudlar, kyckling och lite grönsaker. Och det blir en matlåda full..... Ok liten men iaf.


Ute och promenerat med maken när jag väl kom hem. Fick bli en tur till affären och handla lite mat. Det ska man inte göra en lönedag. För värst vad folk det var ute och då var vi ändå hyfsat sena till affären. Och allt för att jag var chokladsugen igår och därmed inte ville gå till affären. Misstänkte att jag skulle ha köpt lite choklad då. Tyckte inte jag behövde det.


Nu ska blommor vattnas och kläderna till jobbet i morgon förberedas. Tänkte mig en tidig kväll idag. Misslyckades igår, det var hemskt viktigt att reda ut en del husgrejer efter 22 igår. En sak är iaf klart, jag är inget trevlig då. Tycker nästan att maken borde ha lärt sig det nu. Vi har iaf bott ihop i dryga 10 år nu.

1 kommentar: