Öland

Öland
Solnedgång

lördag 28 september 2013

Pippikalas

Det har jag varit på idag. Det blå paket men inget blått nattlinne. Fast katten vet om det var så viktigt trots allt. Kändes nästan som om att det viktigaste trots allt var att det var paket. På kalaset fanns Pippi i några uppsättningar, likaså Herr Nilsson, Pirater, Tjuvar, Emil, Annika, Lotta på Bråkmakargatan, Karlsson på taket, Fru Proseluskan osv....



Fast Pippi som fyllde år ville inte heller bo på barnhem. Hon trivdes bra där hon var. Hur jag än försökte.

Modern Pippi har katt också.

Det fanns både kappsäck med guldpengar i som sockerdricksträd. Fast det sista glömde jag fota...... Det fanns fiskdamm och fiskade man inte så duktigt kunde man få både blöjor, strumpor och annat på kroken. Men till slut hade alla de småbarnen fått en påse med bla guldpengar i (choklad). Vi lite större barn som hade mamma med fick inte vara med och fiska. Hmmm



Blev mycket lek, lite gnälligt men överlag tror jag trots allt att Pippi var nöjd. Fast helt säker är jag inte. Ska ringa i morgon och kolla för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar