Öland

Öland
Solnedgång

söndag 8 september 2013

Intensiv helg med en del vila

Hade besök i tisdags på jobbet. Kom på att visitkort behöver jag beställa. Ska bara komma ihåg det också. Har ytterligare två besök i veckan. I vilket fall som helst gjorde besöket att jag inte kom ifrån jobbet förrän straxt före fem. Men allt var förberett för att åka hem till föräldrarna.


Köpte lite fika och bjöd på när jag kom fram. Fick dock mat innan fikat. Detta gjorde dock att jag inte orkade fikat. Fast det gör egentligen inte ett dugg bara bra. Deras hund håller på att bli rejält gammal. Numera vill hon helst vila, jag som trodde att labbar skulle hålla länge. Dock är hon drygt elva år eller något sådant.


Hade bokat frissan på förmiddagen i Kalmar. Tog mamma med så fick hon gå runt och titta. Dock blev det inte speciellt mycket handlat. En dränkbar pentry pump till husvagnen. Maken behövde. Mamma köpte sig ett skåp på IKEA. En tung sak kan jag tala om. Ringde min bror när jag körde hem. han skulle passa på att montera ihop det medan föräldrarna var borta. Eller det var iaf planen, hur det blev med den vet jag inte i skrivande stund.


Det blev en runda till Ör också på vägen hem. Men det kan Ni läsa om i inlägget före detta. Kände att jag inte kunde åka till husvagnen denna helgen. Behövde både tvätta och städa. Förberedde i går iaf tvätten samt dammsög halva lägenheten. Var färdigtvättad till runt tre idag. Nu återstår vardagsrummet men det har parkettgolv och det ska ju inte våttorkas.


Planen är att det ska fixas i morgon. För när maken kom hem gjorde jag inte mycket mer. Får väl vattna blommorna men för övrigt tänkte jag inte göra mycket mer. Tror jag, har tom köpt färdigmat för att slippa fixa lunch till i morgon. Det klart att ha kläder till morgondagen framtagna gör att man kan sova någon minut till. Å andra sidan har jag vaknat 5-5,30 hela helgen..... Men om jag är trött i  morgon så kan jag...

1 kommentar: