Öland

Öland
Solnedgång

söndag 22 september 2013

Snabbvisit i Malmö

Ja snabb och snabb var den väl inte. Men jag kom fram straxt före 20.00. Fixade busskort och åkte hem till min moster. Tack och lov för henne. Slapp en natt på hotell. (Efter allt resande de sista åren är jag inte längre sugen att bo på hotell. Men det går väl över så småningom.)


Vi fick inte många timmar på kvällen, därav rubriken. Min moster behöver gå hemifrån straxt före 8,00 för att hinna till jobbet i tid. Själv trodde jag att jag hade 1,5 timme på mig. Men pocket shop finns på centralen och kursen jag skulle gå låg väldigt nära. Så jag tog bussen samtidigt. Skulle bara kolla lite så jag inte hade missat att ta med något när jag ändå satt på bussen. Tur var det. Kursen började en timme tidigare....


Hann i tid. Hade tom 10 min på mig. Mer behöver man inte. En hyfsat lång dag med massor av kunskaper även här. Dock upptäckte jag att jag faktiskt hade lite snappat upp en hel del tidigare. Inte dumt alls. Det blev inte 8 timmar korvstoppning utan jag fick chansen att lära mig nytt utan att bli totalt slut i huvudet.


Efter kursen var det bara att gå till centralen och hoppa på tåget hem. Var hemma runt halv nio på kvällen. Men jag måste erkänna att huvudet var totalt fullt i torsdags. Då det dessutom var halv kaos på jobbet. Jippie! NOT. Men det löste sig under fredagen. Ska nog inte ta två kurser efter varandra igen.... Fast det brukar jag ha glömt när det väl gäller.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar