Öland

Öland
Solnedgång

måndag 17 juni 2013

Oj då!

Det är visst midsommar till helgen. Maken gillar nypotatis och matjesill. Det gör inte jag. Inte ens i närheten av att tycka om det. Vad att göra?? Bjuder in oss till mamma. Jag tar med matjesillen och ett alternativ till mig. Tror jag väljer lax eller kanske räkor. Kanske en sallad till det. Tycker bara att nypotatis gör ont i halsen.


Har idag hunnit med att fixa Tore's dop present. Med en hemlis inuti. Får se när syrran upptäcker den. Här är hon inte allt för ofta så antyda den kan jag göra. Kom in i affären en kvart före stängning.  Men då jag visste vad jag skulle ha så räcker det med en kvart. Behövde tanka innan jag parkerade bilen här hemma. Skulle ha gjort det i morse. Bensinen hade stigit med 20öre/litern. Mer tid fanns inte att få när jag väl hade parkerat bilen och lämnat matlåda osv hemma.


Skulle även handla så jag har mat i veckan. Vad handlar jag?? Jo mat till maken som kommer först på torsdag. Ok till mig med så jag klarar mig till torsdag. Trots detta så kostade makens mat 3 gånger så mycket som mig. Kom på att jag skulle börja sats lite mer på mig och köpte mig en liter jordgubbar....


Nu väntar jag på att maken ska ringa. *Undrar om jag har slagit på ljudet på telefonen?* Om jag avslutar detta och ställer mig att diska så ringer han mig nog snart. För givetvis var disken sparad tills jag kom hem från jobbet. Lika bra att resa på sig då.


Ps. Glöm inte gissa vad plånboken är gjord av. ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar