Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 6 juni 2013

En ledig vacker dag

Varit helt ljuvligt väder. Så givetvis tillbringade jag halva dagen med att tvätta. Där jag bor kan man dessutom inte hänga någon tvätt ute. Dvs man fick lov att vara inne..... Nåja, hann plocka undan en del, få ner det man glömt, fick presenter inslagna, blommorna vattnade osv. Hann tom packa bilen i god tid innan jag skulle ha åkt.

Var lite sen hemifrån men tog mig ändå tid att gå in på outleterna i Strömbergshyttan. Blev en pappkasse med presenter. 5 fixade och 2 har jag dessutom redan överlämnat.En lämnar jag i morgon till mottagarens far så han kan ge den till mottagarens syster. Precis som mottagaren vill ha det. Mottagaren far och flyger över hela världen (men mest åt öster) så en liten skyddsängel av Goebel ska hon få. (Får plats i fickan om hon vill.)


Att det var bra väder märktes på trafiken. Jisses vilka fina bilar det var ute och körde. Hade jag varit det minsta händig och kunnig hade jag lätt bytt bort min lilla röda mot den röda T-Forden jag möte. Såg ut som den hade precis kört ut från fabriken.

I övrigt mötte jag eller körde om div andra bilar. Mustang och Corvette är lätta att känna igen. Iaf om man ser dem på närmare håll så man kan se hästen eller texten...... Såg även en bil med raketbak. Har den dubbla röda lampor är det en Cadillac 59 fick jag lära mig för någon vecka sedan. Och än kommer jag ihåg. (Men fråga för guds skull inte om ett par månader för då är det troligen glömt.)


Skulle ha ätit mat med makens dotter men hennes klocka och vår går inte i samma takt. Vi åt själva i Borgholm. Har nu avverkat årets pizza. Klarade dessutom av att äta hela 2/3 av den. Fast det klart, det var 8 timmar efter jag hade ätit något över huvudtaget innan.....

Nu ska jag se om jag kan få sova lite. Var hur trött som helst men skulle ju hinna tvätta innan jag åkte så det var en tidig morgon i morse. Hoppas därmed att jag inte vaknar redan halv 4 i morgon bitti. Runt halv 7 skulle kännas bättre. Men då det knappast är troligt är det lika bra att jag kryper ner så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar