Öland

Öland
Solnedgång

söndag 23 juni 2013

Min midsommarafton

Eller iaf fram till runt 16,00. Den började med nypotatis och matjesill hemma hos mina föräldrar. Fast själv åt jag lax för sill äter jag inte,,,,,,. Avslutades med jordgubbstårta givetvis. Däremellan var det jordgubbar (med grädde för de övriga).






Givetvis ska det vara blommor också. Då det är dåligt med ställen att plocka vilda blommor så fick mamma köpta.






Fast då vi var hos mamma så hittade jag massor med blommor i hennes trädgård. Så här kommer ett axplock av dem:























Givetvis så ska det regna iaf en skur på midsommarafton. Så även detta år, fast det var en rejäl åskskur i år.















Vattendroppar på daggkåpeblad ger fina droppar....


4 kommentarer:

  1. Clivia i trädgården ???
    /Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja, men i kruka som bärs in när det blir för kallt. Men stor, kraftig och mycket blommor blir det :)

      Radera
  2. Vad härligt med jordgubbar och blommor på midsommar! jag var utanför Arboga och vi slapp regn i år!

    SvaraRadera