Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 26 juni 2013

Trevlig onsdag

Maken plockade ihop och fixade min nya dator igår kväll. Själv har jag suttit här och försökt att lära mig windows 8. En del skillnad men ganska ok trots det. Hittar dock inte allt än så som mina bilder. Så Ni får klara er utan mina i detta inlägg.

Igår när jag var på väg hem ringde DHL. De hade försökt att leverera paket från Staterna igår. Jag hade inte varit hemma. Nej, jag jobbar om dagarna. Men de kom till jobbet idag i stället. Det DHL som sköter leveranserna av paket från Staterna gillar jag jättemycket! Trevliga, snabba och väldans service minded. Finns andra delar av detta företag jag önskar kunde lära av dessa som jag får mina paket från Staterna av.


I paketet var en hög med tröjor (4st), skjortor till mig och maken (2 var), kjol, väska, skor, cape (allt till mig) och snygg tröja till maken. Stort paket var det. Är glad att det kom till kontoret direkt och inte till godsmottagningen. Nu kunde jag bära ut det direkt till bilen utan att behöva gå genom hela produktionen.


Maken bytte skjorta med en gång. Dock gillade han den tydligen inte för han smutsade ner den redan efter någon timme........ Har inte gjort så mycket mer. Matlådan till i morgon fixad. Såg att min Clivia blommar igen och givetvis längst ner i mellan bladen. Ska inte ge den vatten nästa vecka och se om blommorna kan komma upp en liten bit iaf. Maken hade varit snäll och diskat innan jag kom hem.


Ska försöka förbereda tvättkorgen. Har tvättstugan i morgon. Maken laddar när han kommer hem så är första maskinen nästan klar när jag kommer. Inte riktigt men väl halvvägs iaf. Hinner köra två maskiner på det viset. Och jag slipper tvätta på helgen. Kanske skulle fixa det med en gång så jag kan komma i säng också. Har tenderat till att bli väldans nära midnatt och ska man upp före 06är det väl sent. Dags att resa på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar