Öland

Öland
Solnedgång

lördag 1 juni 2013

Regn, regn, regn och ännu mer regn

Har inte gjort annat än regnat idag. Och när det inte regnade så flög det mygg stora som helikoptrar. Inget vidare väder idag med andra ord. Blues festivalen i Mönsterås var bara att glömma. Man hade varit totalt dränkt. Fast det klart man hade inte behövt duscha om man åkt dit.

Dock blev det Media Markt, Bauhaus, Plantagen, Rusta, Hemtex, Elgiganten och Netonnet. På första stället konstaterade jag att det blir en ny lap top när jag får lön senare i månaden. Dock inte den jag tänkt först utan en betydligt dyrare. (Aj sa plånboken.)


På Bauhaus hittade vi inte det vi skulle ha. Fick dock en blomma av maken. Hade tänkt att betala den själv men maken kom på att han hade ett presentkort. Frågan var om det fortfarande gällde. Täckte blomman precis. Tack maken!

Varken Plantagen eller Rusta hade det vi sökte. Dvs en typ av pump till vår brunn. Hemtex hade jag redan kikat ut gardiner som jag ville ha. Dock hade maken inte sett dem. Nu är de köpta, 7 gardiner och jag betalade 223 kr. Bra med vunna presentkort ibland.


Elgiganten är ingen favoritaffär hos mig. Så det jag sökte ratades snabbt. Maken letade lite mer om det han ville ha. Blev Netonnet istället. Det hade inte det jag sökte (dvs en ny lap top, den kommer att köpas på Media Markt om ca 4 veckor fast då troligen i Växjö.) Men maken hittade det han sökte. Fast jag var snäll och betalade. Allt för att få öppna och undersöka först.

Därefter blev det Stekhuset. De har min favoritmat. Blev tre rätters idag. Vitlöksbröd med aioli till förrätt. Lammfile med klyftpotatis till huvudrätt. (När är det fel med lite lammkött säg?) Och till efterrätt blev det glass med chokladsås. Men efterrätten skulle jag inte ha ätit. För jisses vad mätt jag blev. Till allt detta valde jag att dricka vatten.


Har inte kunnat ta några fina bilder på huset idag. Och när vi kom från Kalmar var jag för mätt för att ens försöka göra något åt dem jag tog igår. De får komma i morgon istället. Nu är det sängen som gäller. Behöver sova mer än några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar