Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 29 januari 2019

Trötta tisdag

Vaknade redan före 03 av att jag hostade som besatt. Kunde inte heller få stopp på det. Blev till att stiga upp en stund. Passade då på att förse mig med lite hostmedicin. Så där lagom till det var dags att stiga upp var jag trött nog att slumra en stund. Blev lite sen till jobbet med andra ord. Inte värre än att jag tog igen det efteråt men ändå. Det hade ju kunnat vara bonus tid till en annan dag. Fixade dock till både frukost och lunchlåda till mig innan jag smet iväg.


Fick bli en genare väg till jobbet. Valde dock att gå på plogade vägar. En aning enklare till jobbet än nedtrampade trottoarer. På vägen hem hade det dock frusit så då var de nertrampade säkrare. En massa minus var det också. Dock skönt i solen under lunchen. Var det lä så kunde man nästan lura sig själv att tro att det kanske kan bli vår snart.


Passade på att köpa mjölk, smör och pålägg på vägen hem. Hade plats i ryggsäcken till det. Väl hemma åt jag och sedan blev det en kort men intensiv promenad. Var inte ett dugg varmare. Väl hemma igen var det till att tina. Nu ska tänderna borstas och lampan släckas. Hoppas få sova till väckarklockan ringer i morgon. Då kanske man kan få något gjort i morgon efter jobbet? Har ju fortfarande två hyllor att skruva upp samt en påse att bära ner till förrådet. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar