Öland

Öland
Solnedgång

måndag 21 januari 2019

En gående dag

Idag var jag uppe och klar rätt tidigt. Kom iväg tidigt också. Tillräckligt kallt på morgonen för att det skulle gå rätt fort också dock en aning halt här och var. Var på jobbet så pass att jag hade kunnat sluta rätt tidigt om det inte hade var rätt mycket att göra. Snöade större delen av förmiddagen så det blev en vacker promenad under lunchen i ett ganska bra tempo.


Funderade på att sluta rätt tidigt men det sket sig rätt rejält. Så det fick bli en ganska rask promenad hem också. Som om möjligt var halare. För nu hade de gjort isbana på de flesta trottoarerna. Ringde maken så han mötte mig i dörren färdig för en promenad. Gick väl ca 45min innan vi var  hemma igen. Fast jag bytte bara skor och hämtade ladd sladd för det var lite Pokemon spel på g. Och större raider är alltid kul att göra flera ihop. Man tendera till att klara dem bättre också.


En raid visade sig bli två. Så det tog lite längre tid än jag trodde. Men väl hemma igen fick det bli en macka samt förberedelser för morgondagens mat på jobbet. Därefter blev det fåtöljen och hålla maken sällskap. Dock inte så länge utan nu är det kudden som hägrar. Ska bli skönt att sova. För första gången på ett bra tag har jag idag fått ihop en hyfsad distans. 1,2 mil efter jobbet blev det så jag har nästan förtjänat att få sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar