Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 2 januari 2019

När det inte blir som tänkt

Jag kom i säng igår men frös mer än tidigare trots både febernedsättande, varma strumpor, täcke med filt och en varm morgonrock på det. Somnade iaf till slut mest troligast av utmattning eller något. Tydligen hostade jag rejält för jag väckte maken men inte mig själv. Alltid  något. Jag vet att jag var på toaletten runt 03. Passade även på att fylla på dosen med febernedsättande. Men har inget minne av att maken steg upp, blev klar och gav sig av. Hörde inte ens klockan de första två gångerna. Dock tredje gången. Tyckte det var lika bra att meddela chefen att jag skulle bli rejält sen. Vi kom dock överens om att jag inte skulle komma alls. Fick lite att göra om jag blev rastlös. Dvs fixa lönen osv.


Behöver jag tala om att jag vaknade runt typ halv två på eftermiddagen efter att jag även sjukanmält mig dit man skulle? Tog mig typ 2 timmar att göra mig så pass klar att jag kunde masa mig iväg till affären för att köpa smör och ett par brödbitar. Jo mitt i alltihop har jag även haft kontakt med sotaren som varit och sotat idag med lite hjälp av granne med nyckel. Han fick tillfällig larmkod och maken såg till att det var larmat när han väl kom hem. Tog mig för övrigt typ 1,5 timmar att gå fram och tillbaka till affären och då var det ingen lång runda. Bara som om jag hade gått till jobbet. Helst slut och somnade när jag väl var hemma igen.


Vaknade av att maken kom hem. Då var han sen från jobbet. Har iaf fått i mig en macka idag. Och rätt mycket vatten. Har druckit mineralvatten så jag får i mig lite salter iaf. Dock druckit så pass mycket att risken är att jag behöver köpa mer i morgon. Lär inte bli jobbet dock. Hoppas på att kunna fixa till det som chefen bad mig fixa samt ev ta och jobba bort det mesta av mejlhögen. Men först ska jag borsta tänderna och sova igen. Tänk att kudden kan vara så trevligt sällskap…. God natt.

2 kommentarer: