Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 23 januari 2019

Hälften gjort

På denna veckan. Var upp rätt tidigt och klar tidigare än jag brukar. det var aningen kyligt att gå i morse men inte riktigt lika halt som igår när jag var ute och gick. Med andra ord var jag tidigt på jobbet för att inte kunna stämpla in. Stämpelklockan hade tagit sovmorgon eller något. Med andra ord hade jag hunnit att förbereda samtliga möten innan dagens första och ätit frukost.


Något sen till lunch och då hade jag ändå avverkat förmiddagens planerade aktiviteter betydligt snabbare än tänk. Som vanligt har det alltså poppat upp en massa som man inte visste om längs vägen. Blev en promenad under lunchen idag också. samma som bilderna är tagna på i det tidigare inlägget. Fast idag sken solen. helt underbart! När man inte var i skugga var det riktigt härligt. Synd att lunchen tog slut och man var tvungen att gå in. Hade inte eftermiddagen varit inplanerad hade jag enkelt kunnat tagit ledigt en timme för att vara ute.


Trots jag varit riktigt effektiv idag så var jag sist från avdelningen att gå hem. Lika skönt som det var på lunchen lika kallt var det när jag skulle hem. Råkade dock passera ett par raider längs vägen som visst råkade bli utförda. Det blev dock ingen extra promenad. För efter att jag hade ätit så fick det bli en lång varm dusch för att tina upp. Efteråt var det tjocka varma filten som gällde och nu är det sängen som hägrar. Fast det var kallt idag så har jag hellre detta vädret än det där gråa fuktiga. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar