Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 10 januari 2019

Har ju gått hyfsat bra

Vaknade när maken steg upp. Kan inte påstå med bästa viljan i världen att jag var speciellt sugen på att stiga upp när han åkte till jobbet. Men man har inget direkt val. Blev klar rätt fort och sedan gick jag. Måste ha gått rätt fort trots allt för väl framme på jobbet var inte klockan så mycket som jag trodde. Hann med andra ord göra mer än jag trodde.


Leverantören kom en timma senare än vad som var sagt. Vilket bara visar på att chefen hos dem inte var helt realistisk. Hann göra en hel del förberedelser till mötet jag skulle vara på vid 13 innan utbildningen kl 11. Utbildningen blev avbruten av strömavbrott som höll i sig en aning längre än nödvändigt. Lunchen bestod av kall mat för oss samtliga. Men gick fort att äta och sedan var vi många som tog en promenad. Härligt väder ute. Visste man inte bättre så skulle man kunna tro att det var årets första vårdag.


Var tillbaka till 13 men mötet blev en snabb avrapportering via mejl. Dvs efter att strömmen hade kommit tillbaka och pc-n funkade igen. Passade då på att förbereda det som gick inför mötet i morgon. Då kommer annan leverantör på besök. Egentligen inte mitt möte men med på det mötet är personer som brukar vara med på mitt Skype möte. Inköpschefen tyckte att då tog vi det även med de övriga. Så får vi se hur det går. Ena kollegan håller på att bedöma svar från en av sina leverantörer och ville ha hjälp. Har lovat att läsa igenom och ge mina synpunkter. Mest för att lära mig detta bolags bedömningsteknik.


Men straxt före 17 gick jag hem. Tog en tur på våningen under oss först bara. Inte lika behagligt som under lunchen då. Lite synd men tur för maken. Nu var jag hemma vid 18 och hade ändå gått låga rundan. Var så kallt att det inte blev någon mer runda. Tog en varm och lång dusch istället. Nu återstår att släcka lampan och sova. Packa väskan får jag göra i morgonbitti. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar