Öland

Öland
Solnedgång

fredag 5 april 2013

Utanför rutinerna

Har det varit mest hela dagen. Började med ett möte inne i Växjö i morse. Det var kallt men men vackert väder. Lika mycket minus som det var när jag kom till Växjö lika många plus var det när jag lämnade.


Då jag har min Amerikanska chef på plats denna veckan så hade vi kommit överens om att jag skulle fortsätta jobba hemifrån efter mötet. Men jösses vad svårt det var att koncentrera sig när solen sken så vackert ute. Efter 14,00 gav jag upp och gick ut ett par timmar.


Gick i någon timme innan jag vände hemåt. Passade på att handla sånt som var slut eller på upphällningen. Såsom kaffe osv till maken. Glömde att jag kanske skulle äta något också?? Handlade inget ätbart till mig. Fick gå ett varv till. Kom då hem med en kasse frukt. Nåja gott var det och det var iaf inte godis. Men mat var det inte. Middagen blev stek och äpple........


Då maken är vid tomten den här helgen så har jag fått diskbänken skrubbad och hela kylskåpet. Bara en hylla kvar i kylskåpsdörren. Ena ketchupflaskan har läckt. Kladdigt blir det då men det ska jag nog bort det också.


Halva vardagsrummet blev dammat när jag ändå var igång. En krukväxt rök idag, en lär åka i morgon ev. två. Har en kruka med en flasklilja samt en död aloe vera. Frågan är hur flaskliljan mår. Ska jag försöka rädda den eller ej? Ev ryker någon växt till. Blir inga nya förrän till hösten. (Tror jag.) I morgon tänkte jag motionera Fido och skura badrummet.


Men nu tror jag att jag ska se om inte John Blund kan tänka sig att göra ett besök. Vore bra om jag kom upp i hyfsad tid. En promenad före frukost vore inte helt fel. Har en halv plan på att försöka minska i omfång. Är bjuden på bröllop i början på augusti och till dess tänkte jag var rätt mycket mindre.


Nope sängen var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar