Öland

Öland
Solnedgång

söndag 14 april 2013

En lat söndag

Passade på att sova länge idag. Eller sov och sov, jag började läsa runt halvåtta. Boken var bra för jag slutade inte läsa förrän runt tio. Har dock ett antal hundra sidor kvar. Det är Kristina Olsson's Paradisoffer som jag håller på med. Kan rekommenderas.

Därefter passade jag på att plocka fram det jag ska ha med på resan denna veckan. Hinner inte i morgon. När jag väl hade hämtat väskan gick det fort att packa. Fast denna gången är jag optimist. För jag har packat ner 2 böcker förutom den jag håller på med. Fast att jag vet att jag kommer inte ha en chans att läsa före klockan 22 i morgon. Upp före 5,30 tisdag, i säng runt 22 (eller senare) upp runt 6 för att komma i säng runt 22,30 för att på torsdag morgon stiga upp runt 5,30. Tror Ni jag kommer att hinna läsa?? Tror Ni jag kommer att hinna läsa något?


Tog en sen frukost. Därefter en promenad. Vädret har varit helt underbart idag. Riktigt varmt och skönt. (Vågar man ta vårjackan, dvs den tunna jackan.) Passade på att köra bort min bil. Har lånat ut den några dagar. Blev bjuden på fika. Nybakade muffins. Passade på att fika ute. För varmt med jacka så länge solen är framme.

Blev en promenad hem. Passade på att vara lat. Så när jag passerade affären köpte jag en frusen färdigrätt. Å andra sidan det var ca 1,5 km att gå hem så helt lat var jag inte. Utöver det så har jag bara gjort allt det där man brukar göra. Fast jag har också pyntat bort påsken. inte en kyckling kvar. (Tror jag är väl bäst att tillägga.)

Nu ska jag bara vänta in tjänstebilen. Den ska vi ha på dagen. Kollegan tar den till jobbet på tisdag. Tror jag ska packa upp boken och läsa några sidor till medan jag väntar.

2 kommentarer:

  1. Skönt att läsa att du kan ta det lugnt någon gång. Låter inte som du behöver ha några böcker med dig=) Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Det är inte mycket som slår en bra bok.

    SvaraRadera