Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 25 april 2013

När man har tur!

I tisdags var jag och kollegan hos en leverantör. Kollegan och leverantören fick lite utbildning som båda parter behövde. Hur det än är när man håller på en en hel dag så behöver man äta och man blir trots allt lite trött i huvudet.


Jag var trött i huvudet redan vid lunch visade det sig ca 4 timmar senare. Jag hade nämligen lämnat handväska med plånbok, alla nycklar, mobiltelefon osv på stolen och gått. I normala fall ställer jag väskan på golvet mellan mina fötter. Gjorde inte det denna gången. Det var dumt!


Nu är det tur att jag bor på en liten ort. Det är tur att personalen på denna restaurang är väldans snabba på att duka av. (Dock inte så snabba att det upptäckte det innan jag hann lämna.) Väskan fanns alltså kvar när jag kom dit 4 timmar senare. Fast bakom disken. Allt fanns också kvar. Tror inte jag ska ta med väska med allt i när jag äter lunch i fortsättningen. För sådan här tur kan man nog inte ha mer än en gång....

1 kommentar:

  1. Ja, det är nog tur att du och jag inte bor i en storstad så glömska som vi är. Till slut går det väl åt skogen.

    SvaraRadera